Gábor mondja

Gábor mondja

Tenerife - 9. nap

2021. október 25. - Chiccano

A tegnapi nap különleges volt, egyetlen fotó készült ugyanis, az is a Petra mobiljáról, amint mutatja, hogy nincs wifi a szobában - gondoltam majd jó lesz bizonyítéknak a recepción, de a paraszt csak mosolygott és ismételgette, hogy van wifi, nagyon erős a wifi, minden rendben, próbáljam újra. Javasolta, hogy nézzem meg ott, de a recepción tényleg van wifi, nem is azért mentem oda, hanem mert a negyediken nincs! De csak hajtogatta, hogy loggoljak be itt - de én nem itt akarom a wifit használni, hanem fenn, a szobában! Persze, használjam, erős a wifi ott is!
Én nem vagyok egy türelmes ember, pláne úgy, hogy ott a fotó az arca előtt, hogy nem, nincs wifi, "unable to connect network" - vagy a laptopon "connected, no internet". Úgyhogy inkább eljöttem, mert már éreztem, hogy fegyelmeznem kell magam, mert bajba kerülök.

Még egy fotót csinálhattam volna, Bendegúz szenvedett itt mellettem látványosan, mondom lefényképezem és megosztom, még benne is lett volna hogy a Nagyit bosszantsa, mert ő nem szereti, ha így szenved. Ördögfióka lett ez a gyerek!

Úgyhogy ebben a mai blogban egy fia kép nem lesz, mivel még egy kisebb, 2 megás képet is 5 percig töltött fel amikor épp volt valamennyi hozzáférésünk.

Na de sebaj, lesz miről beszámoljak így is! Kezdem a kajával. A reggeli itt mindig ugyanaz, mondjuk elég nagy a választék. Rántottával a Kopasz már első nap befürdött, azt ne erőltettük, de a tükörtojás mindenhol ugyanolyan, a palacsinta, zabpehely, müzli is jó, nincs panaszunk. Egyébként a reggeli legnagyobb előnye a frissen facsart narancslé. Máshol még all-inclusive ellátásban is csak felárral adnak ilyet, itt a szigeten annyi a narancs, hogy fürödni lehetne a narancslében, szóval annyit iszunk amennyi belénk fér.
Egy furcsaság van még, amit nem is értek. Ebédhez, vacsorához kitesznek zöld paprikát, paradicsomot, uborkát, hagymát - reggelihez nincs zöldség. Ráadásul lehet kérni omlettet is, de az üres, azaz nem tesznek bele semmit. Nem értem...

Az ebéd is rendben van, bár ott mindig van egy opció, hogy a teraszon együnk, de ott csak egy fogás van, a plato el dia, azaz a nap tányérja. Ez általában helyi különlegesség, mint a paella, vagy valami igazi marhaság, mint a vegetáriánus lasagna. Eddig nem ettünk plato el diat, talán ma - Petra nagyon szeretné kipróbálni.

A vacsora mindig jó, pláne hogy egy gin-tonikkal kezdünk a bárban. Ez akkor vicces - majdnem minden este - ha még a vacsorához kikérem a fél liter fehér bort és a szódát, mert akkor Petrának fejébe száll. Vacsoránál általában valamilyen est van, azaz mexikói est, amerikai est, ázsiai est. Nyilván a Kopasznak eddig az amerikai est jött be legjobban a kentucky csirkével és a hamburgerrel, de az összes többi jó volt, vacsoránál kitesznek magukért. Mindig gazdag a gyümölcs- és a desszertválaszték is, annyira, hogy az utóbbi napokban már visszafogom a fogyasztásomat, mert ha annyit ennék, amennyit bírnék állítom a 11 nap után 3 kiló plusszal mennék haza. Mondtam is Petrának, hogy nekünk talán már nem éri meg az all-inclusive, mert csak a Kopasz eszi le rendesen.

Ennyit a kajáról, most elmesélem a turistakategóriákat, akikkel a sétányokon lehet talákozni.
Nyugdíjas házaspár zokniban szandállal - németek
Tenyeres-talpas szőke nő tejfehér bőrrel, oldalán vékony, magas szőke férfi tejfehér bőrrel - hollandok
Hordában közlekedő vörösre égett nagy hangú fiatalok sörrel a kézben - angolok
Két-három házaspár együtt 3-5 gyerekkel - oroszok
Elhízott férfi vörösre égve tetoválással, sörrel a kezében elektromos kerekesszékben - angol felnőtt
Szénné tetolvált nagy fenekű lány szőkére festett lenőtt hajjal szénné tetovált hurkagyurka kísérővel - kanárik
Jó formában lévő fiatal lány jó formában lévő fiatal fiúval - kelet európaiak

Egyébként az érdekes, hogy itt lehet bérelni ezeket az elektromos kisautókat, amivel Európában a mozgássérültek, Amerikában a dagadtak közlekednek. Egy hétre hetven euró, azaz elég olcsó - olcsóbb, mint a bicikli. Nem tudtuk eldönteni, hogy azért ilyen olcsó, hogy idecsábítsa az öregeket és a mozgássérülteket, vagy alapból ennyi és mindneki igénybe veszi, beleértve a nem öregeket és egészségeseket - lásd fent a tetovált angolokat.
Amint írtam, tegnap nagy lógás volt, kb semmit nem csináltunk. Az utolsó két napot ilyenre terveztük, hogy tényleg kipihenten menjünk haza. Petra mondjuk lement futni tegnap is, ezzel meg van neki az 50 km Tenerifén, napi 7 km-t futott 7 napon keresztül - egyszer meg nyolcat. Délelőtt sétáltak is, szuvenírre vadásztak, délután még én mentem el sétálni vele míg a Kopasz a tabletjét nyomkodta a szobában.
Csak 23 fok volt, de azért nekiindultunk fürdeni, csakhogy lent a hallban vettem észre, hogy El Classico van a nagy tévén és sokan szurkolnak. Na, ott is maradtam, hát hatalmas volt! A spanyolok és a kanárik úgy szurkolnak a tévé előtt is, mintha kint lennének a meccsen! Tapsolnak, ha valami szépet látnak és kiabálják a taktikai utasításokat a játékosoknak, óriási! Majdnem szóltam, hogy ugye tudjátok, hogy nem hallják, de hát ki vagyok én, hogy elrontsam az örömüket! Meg aztán azt se tudtam, hogy kinek szurkolnak, mert egymagam vagyok Real szurkoló a húsz Barcás között az is ad egy pikantériát a dolognak. Mindenestre nyert a Real 2-1-re, este a sétányon láttam is Barca mezes szerencsétlent, gondoltam mutatom is neki az ujjaimmal a 2-1-et, de Petra is ott volt velem és ő az ilyesmit valamiért nem szereti.
Még egy dolgot leírok, ami nagy volt. Petra mondta, hogy rendelni kell Tescot szerdára, mert otthon ugye nincs semmi. Bendegúz egyből ott termett és mondta mi mindent rendeljünk, MERT Ő NEM SZERETNE VAJASKENYÉREN ÉLNI! Fiam, soha egyetlen napig nem éltél vajaskenyéren! 178 centi és 63 kiló 12 évesen, de ő nem szeretne vajaskenyéren élni...
Este megnéztük a Csúcsformában harmadik részét aztán viszonylak korán lefeküdtünk aludni. Itt ahogy már írtam, nagyon jót alszunk, jó a matrac, a hőmérséklet, a zenét is abbahagyták időben, szóval reggel hétig ment az alvás.
Ma is semmilyen napunk lesz, majd este leírom milyen volt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gabormondja.blog.hu/api/trackback/id/tr5716733880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása