Gábor mondja

Gábor mondja

Neszebar 1. nap

2018. június 19. - Chiccano

Elég régóta tervezem, hogy majd blogot írok az ilyen-olyan kirándulásokról, túrákról, persze sose tettem. Viszont most, Bulgáriában annyira pozitív élmények fogadtak érkezés után, hogy úgy döntöttem, most belevágok!

Ugye 8 nap, 7 éjszakás útra jöttünk hármasban, IBUSZ szervezésében Neszebar-ba. A repülőút nem volt extra, Boeing 737-es, Kopasz az ablak mellett, Petra középen én meg természetesen a folyosónál - legalább az egyik lábam elfért.

Annyi érdekesség volt azért, hogy Bendegúz most repült ugye először, emiatt persze jól fel is készítettem, nagyon figyelt mindenre, igyekezett az összes létező biztonsági szabályt betartani, még az ülés előtti tárolóban található brossúrát is figyelmesen átolvasta.

20180619_105958992_ios.jpg

Gond nem is volt, felszállásnál kapaszkodott mondjuk Petra kezébe, de jól viselte. Görbült a szája ugyan, de hősiesen visszanyelte a könnyeit, hogy ő már nagyfiú. Igazából büszke voltam rá, jól bírta. Egyébként az út nem is volt hosszú, másfél óra alatt megjártuk - azaz megrepültük.

Leszállás közben volt egy légörvény, ott aztán újra kisgyerek lett, ráadásul a füle is bedugult, ott elkezdett pánikolni, két kézzel fogta be a fülét - mintha az segítene... Itt azért mérges voltam rá, mert ennél már nagyobb fiú - voltak nála sokkal kisebb gyerekek is a fedélzeten, ők jobban viselték.

Mindegy, leszállás, bőröndök felszedése után irány a transzfer-busz. Ami itt szembeszökő volt, hogy magyar honfitársaink zöme - mondom, majdnem mindenki - erősen túlsúlyos! Fiatal, öreg, kb mindegy volt, ez azért eléggé elgondolkodtató volt...

A szállásunk a Hotel Sol Palace Nessebar már az előzetes fényképek alapján is jónak tűnt, de élőben még jobb volt! Ez volt az egyetlen 5*-os szálloda az IBUSZ transferen, csak mi szálltunk le itt. Annyi affér volt, hogy leszállás közben a Petra előtt ülő fiatal - túlsúlyos - pár hölgytagja megjegyezte hasonló kondícióban lévő partnerének, hogy ő nem is jönne ide szívesen. Petra ezt velem - nagyon okosan - csak azután osztotta meg, miután a busz továbbindult - azért 2 óra utazás után lett volna a tarsolyomban egy-két megjegyzés, amivel délutánomat bearanyozhattam volna...

Amíg Petra a recepción a szobát intézte én beváltottam némi pénzt - a szárnyaló forint miatt nem érte meg az Erdélyből maradt lejt nem váltottuk forintra, hanem itt egyből levára.

A szobánk nagy, jól felszerelt és végre nagy TV van HDMI csatlakozóval - ennek a nyaralás alatt nagy szerepe lesz, mert elhoztuk a laptopot esténként sorozatokat nézni :)

Kipakolás után elmentünk körülnézni. A hotel egyébként tényleg nagyon szép, tágas, mindenki udvarias. A medencék is nagyon tetszettek, de még jobban tetszett a pool bár, ahol gyorsan megnéztük mi fér bele ebbe az ultra all-inclusive ellátásba. Nos, megtudtuk, hogy kb minden - vagy 50 féle koktél, long drink van - ennek örömére két gin-tonic le is ment :) Kopasz is gurított egy jeges teát az érkezés örömére - és Emimama egészségére.

20180619_144959441_ios.jpg

Koktélozás közben megnéztük mi a kínálat kaja ügyben. Egyszerűen mesés, ilyen blokkok vannak, hogy déltől kettőig grillezett kaja, tizenegytől-egyig van fagyi, stb. Lényegében sült kolbász, paella, pizza, gyümölcsök, fánk érhetők el különböző intervallumokban - éhezni nem fogunk! Enni most nem ettünk, fél hatra járt már az idő, készültünk a vacsorára, de már itt mondtam Petrának, hogy el fogunk hízni...

Megnéztük az egyéb programokat is - van saját aquaparkjuk, erről képet majd holnap küldök, mikor ki is próbáljuk, legyen elég kedvcsinálónak annyi, hogy nagyon komoly csúszdáik vannak!!! Van még minigolf, kerékpárbérlés, gyerek-ház animátorokkal, billiárd terem, asztali jégkorong, szóval minden - ami a legkeményebb, hogy vannak kirakva sorba számítógépek és lehet játszani rajtuk különböző játékokat - Call of Duty, Dead Space 2, stb.

Lementünk még a szálloda tengerpartjára is, hogy csak megnézzük, de sokat úgyse fürdünk itt, mert nagyon klassz medencék vannak - aztán mikor megláttuk, már el is döntöttük, hogy vagy délelőtt, vagy délután itt fürdünk, mert ez is nagyon tetszett:

20180619_145608479_ios.jpg

Jól van, vacsora. Itt megjegyezném, hogy 4 nyelven ki van írva az étterem bejáratánál, hogy hosszú nadrágban szeretnék látni a vendégeket. Becsületesen fel is mentünk a szobába, még Bendegúz is átöltözött - ráadásul ő még inget is vett, hogy megtiszteljük a helyet. Én maradtam pólóban, de hosszú nadrágban. Ehhez képest a vendégek zöme bejött pólóban, papucsban, rövidgatyában, mint az igazi proletárok. Mindegy, nekünk nem volt okunk szégyenkezni.

A bejárat után egyből egy népviseletbe öltözött leány kínált ilyen helyi specialitásokat. Volt valami kalácsszerű süteménye, amit fűszerbe és valamilyen fűszeres olajba kellett mártani, illetve volt 2 fajta likőrje, egy tejfehér és egy zöld. Petrával ki is választottuk a zöldet - mentalikőr volt, édes, ilyen Poirot stílusú, azaz desszerthez, vagy épp aperitifként tudnám elképzelni. Mi megittuk vacsora előtt - azaz én ittam meg, mert Petrának csak a szeme kívánta az áttetsző zöld italt, mikor megkóstolta túl édesnek találta - likőr!!! - úgyhogy az övét is nekem kellett meginni.

Vacsoraválaszték iszonyat bőséges, most nem sorolom fel mi minden volt, mert annyit nem akarok írni. Ami lényeges, hogy én egyenesen mentem a látványkonyhához, ott ilyen feltekert apró kolbászokat sütöttek, illetve nyársra felfűzött pácolt húsokat. Ezzel kezdtem, szedtem mellé serpenyős krumplit, illetve sütöttek ott pisztrángot és makrélát is, még egy szelet pisztrángfilét is ráraktam a tálra, hogy egészségeset is egyek :) Megöntöztem chiliszósszal, enyém volt a világ!

A kolbász az 10/10, a rablóhús 9/10, a pisztráng is jó volt, de ilyen erős mezőnyben inkább most nem pontozom le. Annyira jó volt a kolbász, hogy még egyszer azt akartam enni, de egyrészt sor állt, én meg nem állok sorba kajáért, másrészt kolbász nem is volt készre sütve, ott sütögették, várni kellett volna rá. Ehelyett én megragadtam még egy adag rablóhúst és kerestem mellé mást.

Találtam is egy helyen ilyen zöldséges sertésragut, jól nézett ki, mondom ez lesz a kolbász helyett. Kiderült, hogy ez még a kolbásznál is jobb, a hús iszonyat puha volt, jó fűszeres, mellé a sok zöldség és ismét tepsis krumpli - fejedelmi fogás volt! Fröccsöt ittunk mellé és őszintén szólva már ezzel degeszre zabáltam magam, de volt tejberizs fahéjjal, úgyhogy a desszert kérdés eldőlt, Kopasz is, én is bevertünk egy tányérral. Utána, hogy egészségeset is egyek még 2-2 ringló és sárgabarack lement, aztán eljöttünk.

Az első étkezés során jóval többet ettem, mint a célul kitűzött 80%-os jóllakottsági szint elérése megkívánta volna és félek tőle, hogy a többi nap se lesz máshogy. Mindegy, szerencsére megmértem magam ma reggel, 98,7 kg-mal jöttem el otthonról, megnézzük mi lesz egy hét múlva.

Ennyi már, most megnézünk együtt egy MacGyvert, aztán a Kalapács lefekszik aludni mi meg nézzük a foci vébét!

A bejegyzés trackback címe:

https://gabormondja.blog.hu/api/trackback/id/tr3014058746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása